2012. február 5., vasárnap

Egy konferencia margójára

Ma reggel hólapátolás közben azon gondolkodtam, hogy mit írjak a IV. Oktatás-Informatika Konferenciáról. Mondhatom meglehetősen friss gondolatok jutottak eszembe :-).
A konferencia szervezése Ollé János és csapata munkáját dicséri. A lebonyolítás a plenáris előadásoktól a szekciók munkáján keresztül egészen az ellátásig (büfé, ebéd) jól szervezett, zökkenőmentes volt.

Milyen is volt?
  • Három érdekes plenáris előadást, és egy szellemes nyitóbeszédet hallhattunk, láthattunk. A további 67 előadás párhuzamos szekciókban került sorra.
  • A web 2.0 külön szekciót kapott (Itt én tartottam a nyitó előadást.), de a webkettő több szekció tartalmát is átszőtte.
  • Jól megfértek egymás mellet az oktatáskutatók, egyetemi oktatók, egyetemi hallgatók és a hozzám hasonló közoktatásban dolgozó, tudományos szempontból outsider résztvevők, illetve nem is érződött ez a különbség.
  • Meglepett, hogy már a regisztrációnál kézhez kaphattuk a konferencia tanulmánykötetét.
  • A teljes konferencia élőben (realtime) követhető volt az Interneten, és azóta is megtekinthető a ustream.tv honlapon. (Minden szentnek maga felé hajlik a keze. Ez a ustream linkre vonatkozik. :-)
  • Volt lehetőség beszélgetésre, vitára, ismerkedésre.
  • Sokrétű és érdekes volt a szekciók programja, ezért sokszor nehéz volt eldönteni, hogy melyiket válasszam.
  • Az első nap végére egy idegen szó motoszkált a fejemben: szinergia. (Szinergia jelentése egymás kölcsönös segítése, ahol a részek összeadódnak és egy fejlettebb egészet alkotnak.)
  • Szép számmal láthattunk Preziben (ez egy sikeres magyar fejlesztés) szerkesztett bemutatót. Ennek örültem. Legközelebb, ha lesz legközelebb, akkor én is prezizek. Sajnos most idő hiányában nem tudtam befejezni a prezimet, illetve kicsit amatőrnek tartottam. Van még hova fejlődni :-).

1 megjegyzés:

  1. Kedves Gábor!
    Örültem, hogy a virtuális ismeretség után személyesen is találkozhattunk!
    Igen, nagyon találó a kifejezés: "szinergia"...

    VálaszTörlés