2012. február 12., vasárnap

Digitális Nemzedék Konferencia online

Ketten jelentkeztünk a konferenciára, de végül egyikünk sem tudott részt venni (Reni - utazási probléma, Gábor - megbetegedett). Így személyes (offline:) megismerkedésünk is későbbre halasztódik.

Reni:
Online program:
Oláh Attila dékáni köszöntésével kezdődött a Digitális Nemzedék Konferencia, majd plenáris előadások következtek. Elsőként Szabolcs Éva: "Életkorok nemzedékek: a gyermek- és ifjúkor időbelisége" című előadását hallgathattuk meg. Gyarmathy Éva: "DI(gitális)NE(mzedék)PE(dagógiai)K(onferencia)= DINEPEK – Ki van kulturális lemaradásban?" című előadása következett. Tari Annamária: "Kik ezek a gyerekek? A Z generáció az iskolapadban. Fordított szocializáció és netkultúra kamaszkorban" előadása után Ságvári Bence: “A NET-generáció törésvonalai" előadása következett.


Video streaming by Ustream



Gábor:
A plenáris előadásokat félszemmel (konkrétan, mert a másik begyulladt  :) figyeltem. Még 1 megabiten is nézhetőek voltak, csak néha akadozott. Azt nagyon sajnálom, hogy a délutáni szekciókat nem lehetett online követni. Nagyon szívesen megnéztem volna a "Tanárszerep- változó igények és elvárások" szekció előadásait.
Nekem legjobban Ságvári Bence előadása tetszett. Előadásában azt mutatta meg, hogy "hol húzódnak a fő törésvonalak a magyar fiatalok körében a szabadidő eltöltése, ehhez kapcsolódóan pedig médiafogyasztás, illetve a digitális technológiákhoz való hozzáférés tekintetében
Egy 2008-as kutatás alapján, az akkori 20-29 éves korosztályra vonatkozóan megállapította, hogy a törésvonalak hátterében szociokulturális és anyagi okok állnak. A kistelepüléseken élők körében nagyobb a lemaradás.
"A trendek alapján (kistelepülések mobilhálózati lefedettségének fejlesztései, az olcsóbb árkategóriába eső okostelefonok térnyerése, illetve az adatforgalmi díjak folyamatos csökkenése a technológia oldalán, míg az információkhoz való hozzáférést, a szórakozást, az „ügyek intézését” támogató mobil alkalmazások tömeges megjelenése a kínálati oldalon, kiegészülve az okostelefon divatcikké válásával) lehetőség van rá, hogy azok a fiatalok is részesei lehessenek az online kultúrának, akik mind ez ideig ezen kívül rekedtek. Ha azonban ez, a digitális egyenlőtlenségeket kiegyenlítő folyamat mégsem valósul meg, akkor a szakadék várhatóan tovább fog nőni a fiatalok egyes csoportjai között. Ennek következménye pedig a leszakadás és a szegregáció folyamatának erősödése lesz, egyre nehezebbé téve, hogy az online és az offline kultúra szót értsen egymással.
Az eltelt négy évet nem tudnám ebben a tekintetben sem sikerként elkönyvelni. Jelenleg még mindig ott tartunk, hogy Felsőnyéken (kistelepülés) az elérhető 1 megabites :-( sávszélességű internetszolgáltatás többe kerül, mint Budapesten a 20 megabiest :-O ! 
Mi ennek a következménye? Hat sorral feljebb olvasható. 
Persze nem minden a technikai lehetőség. Nagy feladat hárul a közoktatásban dolgozó pedagógusokra is, hogy megmutassák diákjaiknak az internet (webkettő) értelmes használatát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése