2012. április 18., szerda

Pillantás a horizontra

A következő infografika hívta fel a figyelmemet a "Horizon Report 2011." jelentésre. A teljes anyag pdf formátumban letölthető itt (angol nyelvű).

A jelentés azt mutatja be, hogy milyen digitális alkalmazások megjelenése várható a közoktatás (K-12 education) látóhatárán a következő 5 évben.


Hat feltörekvő technológia az oktatásban


Az elkövetkezendő 5 évben, a közoktatásban 6 új technológia kerül várhatóan bevezetésre, ami mind a tanításra mind a tanulásra hatással lesz. A tanárok, tantervfejlesztők, tanulók és szülők mind hatással lesznek arra, hogy a közoktatás osztálytermei ne legyenek többé egyformák.
A tanároktól a diákokig, a technológia forradalmasítja a közoktatást, a felsőoktatási intézményeket, és a tanulás központú szervezeteket.
A 2011-es Horizont Riport 6 technológiai újítást azonosított, melyek az osztályokban lesznek láthatóak. A fejlesztések egy része pár évet vesz igénybe, de van néhány, amiket már ma elkezdhetsz használni.



Egy éven belül:

1. - A számítási felhő (Cloud Computing, bővebben a számítási felhőről )

Web alapú (webkettes ;) alkalmazások használatával a tanulók és oktatók között online együttműködés valósulhat meg. Az egyik legnagyobb vonzereje a számítási felhőnek, hogy pénzt és informatikai erőforrásokat spórol az iskoláknak.
Példa: Michigani iskolák a Google alkalmazásokat használják elektronikus levelezéshez és kollaboratív dokumentumkészítéséhez.

2. - Mobil technológia ( Mobile Technology)

A közoktatási intézmények egyre inkább szembesülnek a mobil eszközök megjelenésével. Meg kell hagyni, hogy ezek az eszközök nemcsak sokkal olcsóbbak, mint a laptopok, de kevesebb infrastruktúra kell a támogatásukhoz.

Példa: Az IPhoneok használatával,az 5-12 osztályosok bejelölik GPS-cimkével madár megfigyeléseiket, a WildLab tudományos kutatóprogram részeként. http://bird.thewildlab.org/explore

2-3 év múlva

3. Játék alapú tanulás (Game-Based Learning)

A játék alapú tanulás fejleszti az együttműködést, probléma megoldást és a kommunikációt. A tanulók elkötelezettek, mert motiváltak arra, hogy jobbak legyenek, elérjék a következő szintet és sikeressé váljanak.
Példa: Palm Beach Gardens Középiskola egy web alapú játékot használ a nyelvtudomány programjában.

4. Nyílt tartalom (Open Content)

Az iskolák közösségi felelősséget éreznek az iránt, hogy létrehozzanak új tartalmakat és megosszák azt. Az információ mindenütt jelen van; a kihívás az, hogy használhatóvá tegyük. A nyitott tartalmak nem csak az információ megosztást erősítik, de megosztják a tanítási gyakorlatokat és tapasztalatokat is.

4-5 év múlva

5. Tanulás elemzés (Learning Analytics)

A tanulás elemzés célja, hogy lehetővé tegye a tanárok és az iskolák számára, hogy az oktatást minden tanuló számára igényei és képességei szerint személyre szabják. A tanulás elemzés azt igéri, hogy hasznosítani fogja az adat -bányászatban, -értelmezésben és -modelezésben rejlő előnyöket, hogy javítani fogja a tanítási-tanulási folyamat megértését. Azt is előre vetíti, hogy a személyre szabott oktatás sokkal hatékonyabb lesz.

6. Személyes tanulási környezetek (Personal Learning Environments - PLE)

A PLE nem csupán egy technológia, de egy megközelítés vagy folyamat, amit egyénileg lehet alakítani, és épp ezért minden embernél más és más. A PLE-k széleskörű elterjedése, amint az eszközök és megközelítések letisztultabbá válnak, minden bizonnyal egy szemléletváltást fog igényelni a technológiához, oktatáshoz és tanuláshoz való hozzáállásban.

Digitális írástudás
A tanulók személyes tanulási környezetét felépítő projekt kutatási részeként, egy 7.-es tanuló modellezi,hogyan építette és szervezte meg a saját PLE-jét, környezettan órán. Ebben a személyes utazásban bemutatja, hogyan adta hozzá személyes tanulási környezetéhez a közösségi hálókat és blogokat, hogy fejlessze a tanulási tapasztalatát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése