2014. február 11., kedd

Poszter és szimpózium a VI. Oktatás-Informatikai Konferencián

Az ELTE-PPK rendezéseknél megszokott módon a konferencia honlapjáról már a konferencia napjától letölthető a teljes programot, absztraktokat, tanulmányokat tartalmazó kötet. Jó látni, ha valami megbízhatóan működik. Aki kíváncsi a részletekre kattintson ide.

Poszter szekció:
Poszter szekció először a 2013-as konferencia programjában szerepelt. Idén én is egy poszteren mutathattam be a virtuális osztályteremmel kapcsolatos vizsgálatomat. A poszter előnye, hogy hosszabb ideig látható a konferencián. A résztvevők jártukban-keltükben megismerkedhetnek vele. Hátrány, hogy egy-egy poszter kevésbé kerül középpontba.
A poszterek előadással kísért bemutatására is volt lehetőség. Az érdeklődés elég szerény volt. Mivel a programban meghirdetett 5 poszter közül egy nem került kiállításra, bőven volt idő a bemutatásra. Ennek is köszönhető, hogy ennek a szekciónak az előadásai inkább workshopra hasonlítottak, amit a résztvevők cseppet sem bántak.

Bemutatott poszterek:
  • Barsy Anna: Digitális tanulás támogatás matematikából
  • Hrotkó Gábor: Az írás-olvasás adaptív, motivált oktatása számítógépen
  • Simon Gábor: A fizikatanulás támogatása virtuális osztályteremmel

  • Velencei Jolán, Baracskai Zoltán, Nagy Zoltán, Németh Virág: Csináljunk vicceset: kapjuk el humorral a szenvedélyes tanulók figyelmét
Poszterelőadást követő beszélgetés. (Nagy Zoltán fotója.)
 Digitális állampolgárság szimpózium:
A „Digitális állampolgárság” kutatás eredményeiből kaphattunk ízelítőt a négy előadásban. Az alábbiakban előadásonként egy-egy érdekes, elgondolkodtató részletet mutatok be. Az interneten már megosztott prezentációk linkjét is beillesztettem Az illusztrációk ezekből a prezentációkból származnak.
Érdemes volt a 632 itemet leküzdeni. Mármint ennyi jutott a négy kérdőíven elszántan végighaladó pedagógusoknak. Nálam ez a mennyiség jócskán túllépi a tűréshatárt. De be kell látnom, hogy még így is maradtak nyitott kérdések.
A szimpózium előadóinak prezentációi tetszetős, egységes összhatást mutató megjelenésükkel is alátámasztották, hogy egy kutatócsoport csapatmunkájának eredményeit láthatjuk.

Szabó Orsi, Tóth Renáta: Konfliktusok és produktivitás az online csoportmunkában – egy nyílt Facebookos kurzus tanulságai

A digitális állampolgárság kompetenciamodellje.

Czirfusz Dóra, Habók Lilla: Internetes tevékenységeink megítélése

A legfrappánsabb válasz.

Papp-Danka Adrienn: A digitális állampolgár személyes tanulási tere
„A tanulóknak képzésre, pedagógiai útmutatásra, támogatásra van szükségük ahhoz, hogy képesek legyenek a webkettes eszközöket a tanulás szolgálatába állítani.”

Lévai Dóra: A pedagógus mint digitális állampolgár

A digitális állampolgárság és az életpálya modellben is szereplő tanári kompetenciák összekapcsolása.
Epilógus:
A konferencia nem "birka-iskola"-ként működött. Azaz "Ki oda se ballagott, még jutalmat is kapott" (Weöres Sándor). Itt jutalmat csak az kapott, aki még a szombati plenáris előadásra is odaballagott. Méghozzá a "Digitális állampolgárság az információs társadalomban" című kötetet. (Letölthető.) Már letöltöttem, de én még Guttenberg galaxis bennszülött vagyok. Például az ebook-nak nincs új könyv illata. Mivel elkéstem, csak egy fél kötetet érdemeltem volna, de Lévai Dóra volt olyan kedves, hogy egészet adott. :)

Ezúton is köszönöm a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Közoktatási Szakosztályának, hogy támogatta részvételemet.

3 megjegyzés:

  1. Ok, a leírást megtaláltam a poszteredről a konferencia lapján, de a poszter képét nem. És itt a cikk végén a kötet linkje sajnos nem működik. Segíts!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Link javítva.
      Kívánságodra a poszter képét is posztoltam. :)

      Törlés
    2. Köszi! (Csak hogy morogjak egy kicsit - lementettem a nagyításhoz, de sajna így szétesik a kép...)

      Törlés