2013. december 23., hétfő

Tanulói vélemények egy virtuális fizikateremről

Alcímként írhatnám, hogy ami a szakdolgozatból kimaradt. Rossz szokásomhoz híven utolsó pillanatban végeztem, ezért néhány dolgot már nem tudtam beleírni. Természetesen ezek nélkül is kerek egész lett a dolgozatom.
De miről is van szó?
Létrehoztam, egy a fizika tanulását támogató online osztálytermet. Az iskola névadója után a Deák Ferenc Fizikaterem nevet kapta.

Nyilvánvalóan webkettes alkalmazást választottam.:-) Saját szempontjaimnak leginkább az Edu 2.0 felelt meg. A tantermet 7. évfolyamos tanulók használják. Három település, négy hetedik osztályának összesen 50 diákja. A tanulók véleményét egy online kérdőívvel mértem fel.
Az utolsó feladat nyílt végű volt: "Írd le pár mondatban a fizikaterem működésével kapcsoltos javaslataidat, véleményedet! Véleményed lehet pozitív vagy negatív is."
Na, az erre kapott válaszokat már nem volt időm elemezni a dolgozatban. Most sem bocsátkozom elemzésbe, csak idézem a tanulók válaszait.
Mindössze a helyesírást javítottam, valamint dőlt betűvel kiemelve néhány megjegyzést tettem hozzá.
  • Nagyon tetszik a design-ja, és jó hogy telefonról, illetve tabletről el lehet érni. (m-learning?) És nem kell ceruzával írogatni a házi feladatot, csak kattintani kell, és leütni pár billentyűt.
  • Szerintem nagyon jó, mert sokat lehet vele tanulni és ezzel könnyen lehet fejleszteni a tudásunkat is. Csak annyit kérek, hogy legyen olyan benne, hogy lehessen játszani rajta, hogy azok is ilyen fizika fejlesztő feladatok legyenek benne. (gamification?)
  • Szerintem jó ,de lehetne jobb is. Pl.:Lehetnének rajta fizika órával kapcsolatos játékok. (gamification?)
  • Teljesen meg vagyok vele elégedve :).
  • Jó, mert tudunk egymással kommunikálni.
  • Jó, mert akinek nincsen otthon számítógépe az is meg tudja csinálni a feladatokat. (Azoknak a tanulóknak, akiknek nincs otthoni internetelérésük az iskolában biztosítok hetente egy órányi gépidőt, hogy tudják használni a virtuális osztálytermet.)
  • Nagyon jó, lehet beszélgetni más 7.o. emberekkel, és sokat segít a tanulásban.
  • Legyen több nagy jegyes feladat! Amúgy jó minden úgy, ahogy van!
  • Nekem tetszik, mert lehet kapcsolatot tartani és gyakorlunk.
  • Nagyon jó, mert meg lehet jegyezni.
  • Jó mert, tudunk tanulni meg felkészülni.
  • Segít a tanulásban, fel lehet készülni az órára .
  • Nekem tetszik, hogy van ilyen lehetőség, hogy lehet online is tanulni.
  • Segít a tanulásban. Nagyon jók a feladatok.
  • Nagyon jók a feladatok és a videók a tanulásról.
  • Sok feladat legyen.
  • A feladatok jó gyakorlást biztosítanak témazárók előtt is!
  • Szerintem jó ötlet volt a fizikaterem megalkotása!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése