Eredetileg csak a digitális tecnológiát hatékonyan alkalmazó pedagógusokról szóló angol nyelvű poszt fordítását akartam közre adni. Végül egy montázs, divatosabb szóval mashup lett belőle.
"A montázs lényegében meglévő elemekből való építkezést jelent, és ilyen módon történő előállítását új dolgoknak."
A montázs darabjait nemzetközi szervezetek anyagaiból válogattam. Minden esetben található a forrásra mutató link, hogy ez a kis mashup egy jóval nagyobb képpé állhasson össze az érdeklődő olvasó fejében.
A 21. századi munkavállaláshoz, érvényesüléshez szükséges készségek meghatározására több kísérlet is történt. Az alábbi táblázatban két projekt megállapításait foglaltam össze. Az "ITL research" támogatója a Microsoft, a ThinkQuest támogatója az Oracle. A két felsorolás nem egyezik meg teljes mértékben, de jól látható, hogy hasonló üzenetet közvetítenek.
Az Európai Unió által meghatározott 8 kulcskompetencia közül a digitális kompetencia fő jellemzői:
"A montázs lényegében meglévő elemekből való építkezést jelent, és ilyen módon történő előállítását új dolgoknak."
A montázs darabjait nemzetközi szervezetek anyagaiból válogattam. Minden esetben található a forrásra mutató link, hogy ez a kis mashup egy jóval nagyobb képpé állhasson össze az érdeklődő olvasó fejében.
A 21. századi munkavállaláshoz, érvényesüléshez szükséges készségek meghatározására több kísérlet is történt. Az alábbi táblázatban két projekt megállapításait foglaltam össze. Az "ITL research" támogatója a Microsoft, a ThinkQuest támogatója az Oracle. A két felsorolás nem egyezik meg teljes mértékben, de jól látható, hogy hasonló üzenetet közvetítenek.
A fenti készségek fejlesztéshez kaphatunk útmutatást a tanárblogon.
Az Európai Unió által meghatározott 8 kulcskompetencia közül a digitális kompetencia fő jellemzői:
"A digitális kompetencia magában foglalja az információs társadalmi technológiák (IST) magabiztos és kritikus használatát a munka, a szabadidő és a kommunikáció terén. Ez az IKT terén meglévő
alapvető készségeken alapul: számítógép használata információ visszakeresése, értékelése, tárolása, előállítása, bemutatása és cseréje céljából, valamint a kommunikáció és az együttműködő hálózatokban való részvétel céljából az interneten keresztül.
... Az egyénnek továbbá értenie kell, hogyan támogathatja az IST a kreativitást és innovációt, és tudatában kell lennie az elérhető információ hitelessége és megbízhatósága körülötti problémáknak és az IST interaktív használatához tartozó jogi és etikai elveknek."
Az ISTE 2008-as, pedagógusok számára készült ajánlásának összefoglalása a 7. dián olvasható, és Ollé János előadása is meghallgatható:
"Ajánlás a pedagógusok számára - ISTE 2008:
Az ISTE eredeti, angol nyelvű ajánlása letölthető innen.- a pedagógus feladata a tanulói kreativitás és a tanulók tanulásának inspirálása, facilitálása,
- a pedagógus technológiában bővelkedő tanulási környezetre és személyreszabott tanulási aktivitásra építve tervezze és értékelje a tanulók tanulását,
- a pedagógus a digitális kor munkájára és tanulására mutasson jó példát saját tevékenységében,
- támogassa és saját példán keresztül mutassa meg a digitális állampolgárság és felelősség fogalmát és gyakorlati megvalósulását,
- az egész életen át tartó tanulást megjelenítve folyamatosan fejlessze saját szakmai gyakorlatát, támogassa és saját példáján keresztül mutassa meg a digitális eszközök hatékony használatát szűkebb és tágabb szakmai közösségeknek."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése